Internet sangat laju malam ni. Sangat puas hati.
Hmm.. Takkan bila tak puas hati saja nak beritahu orang, kan? Bila dapat sesuatu yang kita nak pun kena tunjukkan juga. Sepatutnya lebih banyak tunjukkan rasa syukur daripada tak puas hati. Barulah adil.
Hari ini keluar dua carry mark untuk peperiksaan akhir. Dua-dua HaWa tak tengok. Satu sebab HEA jauh. Satu lagi sebab tak berani. Biarlah, apa yang ada tu cukuplah agaknya.
Lepas Maghrib, HaWa lepak di Pusat Islam sebentar. (Ops! Kesian Lai tunggu kedai.) Bersembang sekejap dengan teman-teman sekuliah yang kebetulan baru habis BK (akronim Badan Komander, rasanya). Rupanya ada yang prihatin dengan HaWa (Syukurlah dapat kawan macam ni). Kertas kuiz HaWa ada pada Ifah,teman sekelas yang juga jiran sebelah bilik.
Mira sampaikan pesan dari Tuan Raja, katanya kalau ada masalah Kalkulus datanglah jumpa dia. Agaknya Tuan Raja perasan keputusan kuiz dan test HaWa jauh beza daripada dua test sebelumnya. Sampaikan dia tergelak tengok markah kuiz ketiga (Aduh, malunya!). Keliru bila masuk bab terakhir tu, bab paling panjang dan sebenarnya paling mudah. Masalahnya nak mengingat test ini untuk apa, test itu untuk apa. Convergence test, root test, absolute convergence test... Aduh, pening!
Satu lagi keputusan CSC415. Alhamdulillah, kata Mira keputusan HaWa sangat baik. Tak tahulah. Tengoklah macam mana nanti. Tapi HaWa memang harapkan pointer CSC boleh cover kalau markah Kalkulus atau Linear tak seperti yang diharapkan.
Linear! Baru teringat. Subjek ni tak sempat dihabiskan. Dua minggu terakhir En. Fazril tak ada di kampus. Mujur sudah di topik terakhir. Tapi tak banyak soalan topik tu keluar. Harap-harap semester ni tak keluar langsung. Hmm.. Kalau keluar pun Insya-ALLAH boleh dijawab.
1 comment:
salam, terima kasih
sebab singgah...
semoga bahagia selalu~
Post a Comment